Live review: Moose Blood, Neck Deep en A Day To Remember maken er een feestje van in de 013!

Geschreven door op 20 februari 2017 om 13:09
A Day To Remember - Foto: Kartien Luinenburg (ArtiestenNieuws)

Het is donderdag 16 februari, geen normale donderdag, maar de donderdag dat A Day To Remember samen met voorprogramma’s Moose Blood en Neck Deep de vernieuwde zaal van de 013 in Tilburg op z’n kop komt zetten!

Moose Blood

De avond wordt geopend door de Britse band Moose Blood. In 2016 gaven zij nog een concert in de intieme zaal van het Patronaat in Haarlem, nu zijn de heren weer terug in een zaal die toch een flink stuk groter is. Het geluid in de 013 is overduidelijk beter, ik kan alle teksten moeiteloos verstaan, ondanks dat veel mensen uit het publiek niet stil kunnen zijn. Toch merk je dat Moose Blood een heel ander soort band is dan A Day To Remember.

Waar je bij A Day To Remember los kan gaan in de moshpit, sta je bij Moose Blood te genieten van de Britse klanken van vocalist Eddy Brewton. De band zorgt voor een dromerig gevoel, wat niet iedereen in het publiek lijkt te kunnen waarderen. Veel mensen komen toch om los te kunnen gaan in de moshpit. Maar gelukkig zijn er genoeg fans Moose Blood fans te vinden die hun grootste hits moeiteloos mee zingen, al met al een meer dan prima begin van de avond!

Neck Deep

Zodra Neck Deep het podium betreedt weet je het al: Dit wordt een feestje! En dat klopt helemaal, de band maakt alle verwachtingen waar. Vocalist Ben Barlow introduceert de band. “Wij zijn Neck Deep, voor als je het niet gelezen hebt…” doelend op de grote vlag met de naam van de band die achter het podium hangt. De pop-punk band houdt de sfeer in de zaal er goed in en knalt er een aantal hits uit. Het is daarom maar goed dat de zaal van de 013 recent vernieuwd is, want de eerste moshpits zijn al een feit.

Je kan echt merken dat veel mensen uit het publiek speciaal voor Neck Deep naar de 013 zijn gekomen. Alles wordt moeiteloos mee gezongen en er wordt gefeest en gesprongen door vrijwel iedereen. Helaas is dit de laatste show van de heren en vliegen ze een dag later naar Los Angeles om daar aan het nieuwe album te werken. Reden genoeg om nog een laatste keer te feesten! En dat is gelukt. Het is maar goed dat er een ruim halfuur durende pauze tussen Neck Deep en A Day To Remember zit! Even bijkomen..

A Day To Remember

Na een pauze is het de beurt aan de headliner van de avond: A Day To Remember. Er wordt geopend met het wat oudere nummer Mr. Highway Is Thinking About The End. Confetti komt uit de lucht en de fans reageren enthousiast. Meteen worden de eerste moshpits al gestart. Dit zet de toon voor de rest van de avond, het kan absoluut niet meer mis gaan. De setlist van de heren is gevuld met oude en nieuwe hits, voor iedereen wat wils. Hits zoals Right Back At It Again, Paranoia, en het wat rustigere Have Faith In Me komen allemaal voorbij.

Crowdsurfers, moshpits, circlepits, rondvliegende ballonnen, opblaasdieren en zelfs rollen wc-papier. Het kan bij een A Day To Remember concert niet gek genoeg. De avond wordt afgesloten met The Downfall Of Us All, een van de bekendste nummers van de heren. Het is het einde van een geweldige avond. Absoluut een avond om niet te vergeten!