Review: Pippin de musical in Carré

Geschreven door op 11 maart 2016 om 13:22
Pippin - fotocredits: Roy Beusker (Bron: Persbericht)

Gisteren ging Pippin de musical in Koninklijk Theater Carré in première. Carré heeft de Amerikaanse cast van Broadway naar Nederland gehaald en de show is vanaf nu tot en met april te zien in het Koninklijk Theater. Pippin was een waar spektakel en wij van Artiesten Nieuws waren erbij!

Pippin

De show begint met een wit doek, en een schaduw. De schaduw komt dichterbij en opeens barst er een vrouw door het doek. Zwarte kleding, hoedje. Ze verwelkomt het publiek en begint te zingen, en daarmee is de show begonnen. En wauw, wat een show. Deze musical is letterlijk een feestje voor je ogen. Het verhaal gaat over de jonge Pippin, gespeeld door Kyle Dean Massey, die op zoek is naar de zin van het leven en zichzelf. Iets wat extraordinary moet zijn en wat voldoening moet geven. Hij wordt hierbij geholpen door een prachtige vrouw, de vertelster van het verhaal gespeeld door Gabrielle McClinton, met een geweldige stem en net zulke geweldige dansmoves. Zij helpt, samen met een heel ensemble aan acrobaten, Pippin de zin van zijn leven te vinden.

Pippin - foto: Roy Beusker

Pippin – foto: Roy Beusker

Circus

Pippin is meer dan een musical, meer dan zang en dans. Er worden circusacts uitgevoerd waar je mond van open valt. Geklim aan palen, gedraai aan touwen, gespring door hoepels en andere uitzonderlijke kunsten maken het een spectaculair feestje. Er zijn momenten dat er zoveel op het podium gebeurt, dat je bijna niet weet waar je kijken moet. De show zit vol met adembenemende trucs en toffe illusies die pal voor je neus plaatsvinden. Voeg daar de catchy songs, de swingende heupen en het geweldige acteerwerk van de cast aan toe en het is een waar genot om te zien.

Pippin - foto: Roy Beusker

Pippin – foto: Roy Beusker

Grappig en hartverwarmend

Massey en Clinton hebben een heerlijke chemistry om te zien en ook de andere castleden zetten een knap staaltje werk neer. De musical is hartverwarmend, maar zit ook vol met humor waardoor het publiek constant in een deuk ligt. Elke seconde is een cadeautje en het verveelt geen moment. En wanneer je de zaal uitloopt, krijg je bijna zelf zin om in de touwen te gaan hangen en los te barsten in een musicalnummer.

Pippin - foto: Roy Beusker

Pippin – foto: Roy Beusker

Pippin staat nog tot en met 10 april op de planken in Amsterdam. Kaarten zijn verkrijgbaar via de site van Carré.