Live report: Jett Rebel bouwt feestje in Hedon Zwolle

Geschreven door op 8 oktober 2018 om 14:28
Jett Rebel - Zwarte Cross 2018 - Fotograaf Shali Blok (ArtiestenNieuws)

Op zaterdag 6 oktober stond Jett Rebel in de grote zaal van popzaal Hedon in Zwolle. Artiestennieuws was erbij en deed verslag!

Nieuwe tour van Jett Rebel

Jett Rebel bracht afgelopen september zijn nieuwste album ‘7’ uit. Bij een nieuw album hoort natuurlijk ook een tour. In Zwolle was de tweede show en dat werd een geslaagd feestje.

Volle bak

Om kwart over acht gaan de deuren van Hedon Zwolle open. De grote zaal staat helemaal vol met een divers publiek, allemaal geduldig aan het wachten tot de show van Jett Rebel begint. Precies een halfuur later betreedt de vijfkoppige band het podium met de meest recente hit ‘Amy’. Het publiek geeft een uitbundig applaus na ‘Amy’, maar Rebel gaat gelijk door met het volgende nummer.

Gewoon lekker muziek maken

De energie van Rebel en zijn band lijkt oneindig. De zanger springt en rent rond op het podium zonder ook maar één valse noot of één seconde buiten adem te zijn. De sfeer in de zaal is goed en dat lijkt de band ook te voelen. “Zwolle, mogen we gewoon lekker muziek maken vanavond? Het voelt gewoon zo goed hier!” vraag Jett aan het publiek. Luid enthousiast gejuich is het antwoord. Dat laat de artiest zich geen twee keer zeggen en de ene na de andere jamsessie en ‘muziek battle’ volgt. De zanger is van alle markten thuis. Moeiteloos bespeelt hij gitaar, basgitaar, mondharmonica, piano en de drums. Niet alleen Jett, maar ook de rest van de groep is in zijn element. Alle albums komen voorbij en de nummers vloeien soepel in elkaar over. De muzikanten vullen elkaar perfect aan.

Feestje in Zwolle

Het wordt steeds gezelliger in Hedon en iedereen danst lekker mee met de tracks van de Nederlandse artiest. Tijdens ‘Baby I need you’ springt Jett opeens van het podium af en waagt zich tussen het publiek in. Een hossende menigte is het gevolg. De muzikanten zwepen het publiek nog meer op en er lijkt geen einde aan de show te komen. De ene na de andere toegift volgt. Na een show van ruim drie uur roept Jett voor de laatste keer die avond:“Dankjewel Zwolle, jullie zijn de beste!” en verdwijnt dan toch echt van het podium.

Korte sfeerimpressie

Artiestennieuws heeft ook een korte sfeerimpressie van het concert in Hedon Zwolle gemaakt. Bekijk de video hieronder.

YouTube player