WIN: Freddie Mercury dubbel-cd of diner-voucher Hard Rock Café!

Geschreven door op 31 augustus 2016 om 15:50
Logo: Freddie Mercury - Hard Rock Café Presskit

Freddie Mercury, wie kent hem niet? De legendarische zanger van Queen zou maandag 5 september 70 jaar zijn geworden, en dat mag natuurlijk niet onopgemerkt voorbijgaan. Ter gelegenheid van deze bijzondere dag mogen wij in samenwerking met Hard Rock Café Amsterdam een paar mooie prijzen weggeven!

Freddie Mercury

Freddie Mercury – Hard Rock Café Presskit

Freddie Mercury: een excentrieke legende

Mercury stond niet alleen bekend om zijn geweldige zang maar ook om zijn uiterst excentrieke karakter. De zanger, die in 1946 werd geboren als Farrokh Bulsara op het eindland Zanzibar (in het huidige Tanzania), kennen we hem natuurlijk ook van zijn extravagante kledingstijl. Van bontjassen en maillots tot fluwelen broeken en leren jasjes: Mercury droeg alles wat hij zelf mooi vond sans gêne. Hiernaast was hij een enorme kattenliefhebber; tien katten in huis was voor hem de normaalste zaak van de wereld. Het nummer Delilah schreef hij zelfs voor een van zijn geliefde huisdieren.

Toch kennen we hem uiteindelijk vooral als frontman van een van de succesvolste bands aller tijden: Queen. Ook in de jaren na zijn overlijden eind 1991 is Mercury wereldberoemd gebleven. Volgens menig muziekliefhebber behoort hij tot de allergrootste muzikanten die de wereld ooit heeft gekend. Genoeg reden dus om ook dit jaar nog eens stil te staan bij de zanger waarvan de wereld te vroeg afscheid heeft moeten nemen!

Winactie Freddie Mercury

Ben jij de allergrootste Freddie-fan? Doe dan mee met deze winactie. Als eerbetoon aan deze geweldige artiest én ter ere van Freddie’s 70e verjaardag zijn alle dertien singles die hij ooit als soloartiest uitbracht gebundeld op een nieuwe dubbel-cd: Messenger of the Gods. Namens Hard Rock Café Amsterdam mogen wij dit collectors-item bij uitstek weggeven aan een van zijn grootste fans. Maar dat is nog niet alles! Je maakt bovendien kans op een diner-voucher voor twee personen op maandag 5 september a.s. Do you want it all? Maak kans op een van deze prijzen door in de comments onder deze post te schrijven op welke prijs jij graag kans wil maken en waarom jíj het verdient deze te winnen!

Deze is actie is verlopen, de prijzen zijn vergeven, u kunt helaas niet meer meedoen!

Freddie For A Day

Behoort jij niet tot de gelukkige winnaars? Niet getreurd! Je kunt namelijk altijd nog naar het Freddie For A Day-event van Hard Rock Café Amsterdam. Hier kun je o.a. genieten van speciale Queen-gerechten als ‘Ribs Rhapsody’ en ‘Crazy veggie thing called veggie vajita’ of op de foto gaan met de originele stofzuiger uit de fameuze videoclip van I Want to Break Free. Meer weten over dit event? Kijk dan snel op de site van Hard Rock Café!

Foutje gezien? Mail de redactie.​

Deel artikel:

Reacties

  • Waarom ik het verdien om iets van Freddie Mercury te winnen is doordat ik al vanaf mijn jonge jaren helemaal gek ben van zijn en Queen muziek, mijn lijf nr is dan ook I want to break free. (En dat kunnen mijn vriendinnen beamen, die werden gestoord van het feit dat dit het nr is waardoor ze werden wakker gemaakt in het weeken( fijn zo’n buurvrouw)) Heeft me door alle ellendige en extreem gelukkige jaren geholpen. Have to have the new cd!!! Hope for once i win…. Fingers crossed?
    Greatz biggest Queenfan
    Esther Beusekamp

    Anoniem 31 augustus, 2016 20:39 Beantwoorden
  • Waarom ik het verdien om iets van Freddie Mercury te winnen is doordat ik al vanaf mijn jonge jaren helemaal gek ben van zijn en Queen muziek, mijn lijf nr is dan ook I want to break free. (En dat kunnen mijn vriendinnen beamen, die werden gestoord van het feit dat dit het nr is waardoor ze werden wakker gemaakt in het weeken( fijn zo’n buurvrouw)) Heeft me door alle ellendige en extreem gelukkige jaren geholpen. Have to have the new cd!!! Hope for once i win…. Fingers crossed?
    Greatz biggest Queenfan
    Esther Beusekamp

    Esther Beusekamp 31 augustus, 2016 20:40 Beantwoorden
  • Mijn vriend Peter Kleingeerts
    Hij is een fan vanaf de eerste jaren, heeft vele concerten gezien. Om jaloers van te worden zoveel.
    Hij heeft een Queen collectie bestaande uit vinyl en digitaal. En dan nog maar te zwijgen over zijn dvd collectie. Suc6

    Erik Bakhuis 31 augustus, 2016 22:36 Beantwoorden
  • My dearest Fred…I was crying when you died. But still I smile every day hearing your voice.

    RW 1 september, 2016 06:53 Beantwoorden
  • Waarom? Ik mis die gozer, en alles wat aan hem herinnert is altijd welkom.
    Het begon voor mij op de camping met de radio van mijn Pa naar de (Engelse) piratenstations luisteren waardoor ik bekend werd met de band en de eerste hits als Liar en Seven seas of rhy, ik was verkocht/hooked.
    Daarna kwam Killer Queen op de Nederlandse markt snel gevolgd door Bohemian Rhapsody, die ik voorspeelde bij mijn neven in de auto, en later bij mijn Oma liet horen, en ook zij waren direct fan!
    Helaas heb ik hem alleen in Leiden maar een paar keer mee mogen maken, onvergetelijke momenten.

    Daarnaast veel mooie momenten tijdens het luisteren/kijken naar Queen mogen overhouden, deze prijs zou dat mooi complementeren!

    Leo Graper 1 september, 2016 10:53 Beantwoorden
  • Waarom ik die CD zou moeten winnen? Omdat deze man mij en miljoenen mensen over de hele wereld inspireert. Dit jaar heeft de wereld er al 25 jaren zonder Freddie Mercury in levende lijve op zitten. En hoewel hij er zelf niet meer is, is zijn aanwezigheid nog steeds merkbaar. De man was zo’n ongelofelijk talent en wist vocaal en muzikaal zaken voor elkaar te krijgen die vandaag de dag met alle moderne technieken nooit meer zijn geëvenaard. Hoe cru het ook klinkt, hij is waar hij hoort. Hoog in de hemelen tussen de engelen. Uit te rusten van zijn welverdiende taak die hij overduidelijk had. Messenger of the Gods. Zijn nummers gingen over liefde voor het leven en het leven voor de liefde. Dat was zijn boodschap van de Goden. Met deze CD hoop ik een kleine poort naar die Goden thuis te hebben. Om zo via de hemelse klanken van Freddie’s stemgeluid meegevoerd te worden langs de hemel. Die hemel van Freddie moet een plek zijn waar iedereen heen zou willen. Want zeg nou zelf, Who wants to live forever? Niet veel mensen wanneer ze dat nummer, door Freddie gezongen, gehoord hebben.

    Sander Graumans 1 september, 2016 11:44 Beantwoorden
  • Omdat ik een week verlof heb moeten pakken van verdriet toen hij stierf!

    Anoniem 1 september, 2016 15:42 Beantwoorden
  • Omdat ik een week verlof heb moeten pakken van verdriet toen hij stierf!

    Robbert 1 september, 2016 15:43 Beantwoorden
  • Zoals ze zeggen”respect moet je verdienen”.Respect heeft freddie mercury verdient voor alles wat hij teweeg heeft gebracht bij de mensen.Hij heeft mijn hart op jonge leeftijd gewonnen.Ik zou graag de diner voucher willen winnen.Of ik het verdien laat ik aan u over.Ik hoop dat we de goede oude tijd weer kunnen herbeleven en even terug in de tijd gaan.NL de tijd van Freddy Mercury.

    Anoniem 1 september, 2016 22:59 Beantwoorden
    • Sorry mijn email adres is c.jurgen@home.nl en mijn naam is carla jurgen.Er ging iets fout met de reactie plaatsen

      Carla 1 september, 2016 23:02 Beantwoorden
  • Zoals ze zeggen”respect moet je verdienen”.Respect heeft freddie mercury verdient voor alles wat hij teweeg heeft gebracht bij de mensen.Hij heeft mijn hart op jonge leeftijd gewonnen.Ik zou graag de diner voucher willen winnen.Of ik het verdien laat ik aan u over.Ik hoop dat we de goede oude tijd weer kunnen herbeleven en even terug in de tijd gaan.NL de tijd van Freddy Mercury.

    Carla jurgen 1 september, 2016 23:04 Beantwoorden
  • Waarom deze Queen-fan de cd zou moeten winnen? Because i want it all!

    Brian West 3 september, 2016 15:30 Beantwoorden
  • Omdat ik nog steeds cd’s koop (/verzamel).

    Rutger van Woudenberg 4 september, 2016 11:48 Beantwoorden
  • Because i’m me, darling. (and i’m fantastic)

    Brian Smit 4 september, 2016 19:09 Beantwoorden
  • Ja, ik zal vast te laat zijn, maar ik mag mezelf wel een die-hard Queen fan noemen. Ik ben pas 18, dus de legendarische concerten heb helaas niet mee mogen maken. Alhoewel ik in januari 2015 een voor mij, legendarisch concert mee mogen meemaken. Ik heb Brian May en Roger Taylor mogen zien! Beste. Avond. Ooit.

    Daarbij heb ik ook alle albums verzameld op cd, en ben ook al redelijk ver met mijn lp verzameling. Daar ben ik trots op.

    Anoniem 5 september, 2016 12:48 Beantwoorden
    • Ja, ik zal vast te laat zijn, maar ik mag mezelf wel een die-hard Queen fan noemen. Ik ben pas 18, dus de legendarische concerten heb helaas niet mee mogen maken. Alhoewel ik in januari 2015 een voor mij, legendarisch concert mee mogen meemaken. Ik heb Brian May en Roger Taylor mogen zien! Beste. Avond. Ooit.
      Daarbij heb ik ook alle albums verzameld op cd, en ben ook al redelijk ver met mijn lp verzameling. Daar ben ik trots op.

      Anoniem 5 september, 2016 12:57 Beantwoorden