Het Louvre heeft vorig jaar een recordaantal bezoekers ontvangen. De grote aandacht voor het museum komt deels door de videoclip die Beyoncé en Jay Z in het Louvre opnamen.
Beyoncé & Jay Z trekken jongeren naar Louvre
Afgelopen jaar werd het Louvre door 10,2 miljoen mensen bezocht. Meer dan de helft van die bezoekers was onder de dertig. De grote belangstelling voor het museum onder jongeren komt door de muziekvideo voor ‘Apeshit’, waarin meerdere belangrijke werken van het Franse museum worden getoond. Deze video van The Carters, oftewel Beyoncé en Jay Z, is maar liefst 150 miljoen keer bekeken.
Apeshit-tour
Het Louvre heeft goed ingespeeld op de fans van The Carters. Zo was er zelfs een speciale tour in het museum te volgen die langs alle plekken ging waar de video is opgenomen.
Terrorisme
Het recordaantal bezoekers heeft ook te maken met de afname van de dreiging van een terroristische aanslag. Het bezoekersaantal daalde namelijk in 2015 na de aanslagen in Parijs. Nu deze dreiging is afgenomen trok het museum weer meer bezoekers. Het Louvre is al jaren het populairste museum ter wereld.
Bekijk hier de videoclip van ‘Apeshit’:

Bronnen: Louvre, nos.nl, YouTube
Foutje gezien? Mail de redactie.
Lysanne Sikkema
Laatste berichten van Lysanne Sikkema (toon alles)
- Festival Report: Muziekliefhebbers vieren de vrijheid op Sziget 2019 - 19 augustus, 2019
- Pre-party stoomt festivalfans klaar voor Sziget 2019 - 9 mei, 2019
- Live Report: Paaspop geeft geweldige kick-off van het festivalseizoen - 23 april, 2019
- Nieuwe plaat Hozier verschijnt in maart 2019 - 16 januari, 2019
- Bastille toegevoegd aan line-up Rock Werchter 2019 - 16 januari, 2019