Muziekaanbieder Tidal heeft een nettoverlies van ruim 25 miljoen euro geleden over het jaar 2015. Het bedrijf dat eigendom is van rapper Jay-Z heeft veel last van de toenemende concurrentie.

Jay-Z met zijn vrouw Beyoncè – Foto: Maegan Tintari | Flickr
Concurrentie
De cijfers zijn bekend gemaakt door The Wall Street Journal. Het bedrijf Tidal werd in 2015 overgekocht door rapper Jay-Z met het doel om muziek in een hoge kwaliteit te streamen. In tegenstelling tot Spotify biedt Tidal geen gratis afspeellijsten aan, waardoor mensen eerder voor muziekdienst Spotify kiezen.
De concurrentie doet het bedrijf geen goed. Op dit moment heeft het bedrijf ruim 4,2 miljoen betalende abonnees. Dit terwijl concurrent Spotify ruim 30 miljoen betalende leden heeft.
Er moet dus snel iets veranderen wil het bedrijf nog winstgevend worden..
Bron: Billboard
- Guus Meeuwis met ‘Tour van Twee’ naar Amsterdam en Groningen - 23 juni, 2026
- Heideroosjes keren terug met clubtour ‘Blijven Schreeuwen 2027’ - 22 juni, 2026
- René Froger viert 65e verjaardag met ‘Show of the Year’ in Rotterdam Ahoy - 17 juni, 2026
Foutje gezien? Mail de redactie.

