Live review: Kensington rockt de Ziggo Dome

Geschreven door op 16 november 2016 om 15:08
Kensington - Fotograaf: Bart Heemskerk - Bron: Wikimedia Commons(CC BY-SA 4.0)

Afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag speelde Kensington drie uitverkochte shows in de Ziggo Dome in Amsterdam. Met op zaterdag The Great Communicators speelden de mannen wederom een geweldige show en wij van Artiesten Nieuws waren erbij!

The Great Communicators

YouTube player

De single Zoetrope heb je vast en zeker wel eens voorbij horen komen, ook al denk je misschien zelf van niet. De song is namelijk gebruikt in een reclame van een zorgverzekeraar. Afgelopen januari stond de indierock band in De Oosterpoort voor Noorderslag! In het voorprogramma van Kensington kreeg de band de helft van het podium, maar de performance werd er zeker niet minder door! Zangeres Gaia Slotboom zweeft over het podium als ze zich laat leiden door de muziek. In september brachten ze hun debuutalbum Lucky Horse uit, hiermee kregen ze de Ziggo Dome zeker mee, maar toen de band vroeg of we zin hadden in Kensington ging de Ziggo Dome toch net een beetje meer los! Hier kan je het album Lucky Horse bestellen:

Benodigde pauzes

Na het gave optreden van The Great Communicators hebben we even een half uur pauze. Het is namelijk 20.30 en Kensington betreed het podium om 21.00! Er is nu tijd om even te stoppen bij het toilet, extra muntjes te halen of iets te eten of drinken te halen. Maar het overgrote deel van de fans blijft lekker op zijn plek staan of zitten.

Kensington Control(s) de Ziggo Dome

De band begint de set krachtig met het nummer Regret van het nieuwe album Control. Veel recensies over de eerste twee concerten waren vrij negatief. Ze zouden eerst een heleboel nummers van de oudere albums spelen en daarna de nieuwe nummers. Deze zaterdag was dat niet het geval. De oude en nieuwe nummers werden door elkaar gespeeld. De hits Do I Ever en Riddles konden niet ontbreken aan het begin van de setlist. Tijdens Ghosts is zanger Eloi Youssef te vinden achter de piano en tijdens Little Lightging het licht in de Ziggo Dome uit. Eloi vroeg het publiek om allemaal een lampje op je telefoon aan te zetten en deze in de lucht te houden. Het resultaat was prachtig!

Encore

Het is nog lang geen elf uur, het kan toch nog niet klaar zijn? Nee, dat klopt! De mannen kwamen het podium terug op voor nog drie nummers. Tijdens deze nummers kwamen ze erachter dat ze nog wat vuur, vuurwerk en confetti slingers achter hadden liggen, dus waarom deze niet even gebruiken? Bij het een na laatste nummer Streets stond heel de Ziggo Dome met een vuist in de lucht. “Where do we go when the streets are calling (calling, calling), How do we know when we each stop falling (falling, falling),” klonk het door de hele zaal. Niet alleen in de zaal, maar ook op de eerste rang en tweede rang zit plekken stonden de fans mee te springen. De band eindigde de show met het nummer St. Helena en we kunnen weer zeggen dat we er heel erg van genoten hebben! Goed gedaan jongens en op naar volgend jaar: 5 dagen in de Ziggo Dome!