NPO 3FM heeft met Serious Request in het Glazen Huis 7,5 miljoen euro opgehaald. Dat is helaas geen verbetering van het record van 13,8 miljoen uit 2012.
Glazen Huis
Het Glazen Huis stond dit jaar in Heerlen. Giel Beelen, Paul Rabbering en Domien Verschuuren hebben de afgelopen zes dagen non stop radio gemaakt zonder te eten.
Vorig jaar haalde de actie van 3FM 12 miljoen euro op. Veel meer dus dan dit jaar. “Dat heeft vooral te maken met de hoeveelheid media-aandacht die een evenement krijgt”, zegt hoogleraar filantropie Theo Schuyt. Dat was dit jaar een stuk minder. Zo werd op sociale media in 2012 nog 500.000 keer over de actie gesproken, terwijl dat dit jaar maar 100.000 keer was.
In 2016 staat het Glazen Huis in Breda.
Serious Request 2015
Serious Request stond dit jaar in het teken van kinderen en jongeren in oorlogsgebieden, zoals Syrië en Congo, onder het motto Keep them going. Zij zijn de stille slachtoffers van de oorlog. Wereldwijd leven miljoenen kinderen en jongeren in conflictgebieden. Een deel van hen is op de vlucht of binnen het eigen land ontheemd geraakt. Voor velen is scholing of opleiding niet of nauwelijks mogelijk. Wil je alsnog iets betekenen voor deze kinderen en jongeren? Kijk dan op de website van het Rode Kruis hoe jij je kan inzetten.
Anthem
Voor het eerst in elf jaar is er geen anthem voortgekomen uit Serious Request. Het meest aangevraagde nummer was Hello van Adele en dat is nou niet bepaald een plaat om op te springen. Het themanummer was dit jaar van Typhoon met Niet Weglopen.
Foutje gezien? Mail de redactie.
Oscar van Oorschot
Laatste berichten van Oscar van Oorschot (toon alles)
- Cabaret Report: Bert Visscher met Zelden Zoiets Gezien - 20 april, 2016
- Kim Wilde komt naar Nederland voor intiem concert - 29 januari, 2016
- Lil Kleine brengt op 12 februari nieuw album uit - 29 januari, 2016
- Deze personen wonnen The Voice of Holland al - 29 januari, 2016
- Hit of shit: de nieuwe single van Zayn Malik - 29 januari, 2016