Zanger The Weeknd verbreekt zijn zakelijke banden met H&M. De Zweedse modeketen ligt flink onder vuur vanwege een foto op de website van een donker jongetje in een trui met de tekst ‘Coolest Monkey In The Jungle‘.
The Weeknd stopt samenwerking met H&M
The Weeknd is helemaal klaar met winkelketen Hennes & Mauritz (H&M). Het Zweedse modeconcern is in opspraak geraakt vanwege een racistische foto. Op de website van H&M stond een donker jongetje met een trui met het opschrift ‘Coolest Monkey in the Jungle’.
” Ik ben diep beledigd en wil niet meer samenwerken met H&M.”
Aldus de geschokte Canadese zanger op Twitter.
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore… pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) 8 januari 2018
XO-Collectie
In september 2017 lanceerde The Weeknd nog een tweede XO-collectie in samenwerking met de Zweedse modegigant. Voor deze campagne poseerde hij zelf ook en zijn merk ‘XO‘ was ook te koop in de winkels.
Excuses
H&M heeft inmiddels de foto verwijderd en is in een verklaring aan TIME diep door het stof gegaan:
” We willen ons oprecht excuseren. Het kledingstuk is ondertussen van al onze online kanalen verwijderd. We geloven in diversiteit en inclusiviteit en we zullen dit intern doorlichten.”
Bronnen: Telegraaf, TIME
Foutje gezien? Mail de redactie.
Laatste berichten van Miguel Lemson (toon alles)
- Frank Turner deelt nieuwe single en kondigt album aan - 30 januari, 2018
- Katy Perry en P!nk boos na statement van Grammy-president - 30 januari, 2018
- De Jeugd van Tegenwoordig brengt in februari nieuw album uit - 30 januari, 2018
- Futurepopband VNV Nation in oktober naar de Melkweg - 30 januari, 2018
- Streamingdiensten moeten meer gaan betalen aan songwriters - 29 januari, 2018