Review: The Bodyguard de musical

Geschreven door op 18 april 2016 om 14:26
Romy Monteiro - Fotocredits Lars Vaessen (Wikimedia Commons)

Op dit moment wordt de musical The Bodyguard gespeeld in het Beatrix Theater in Utrecht en wij van ArtiestenNieuws waren er afgelopen vrijdag bij.

Het verhaal

The Bodyguard vertelt het verhaal van popster Rachel Marron die genoodzaakt is bodyguard Frank Farmer aan te nemen vanwege een stalker. Frank moet niet alleen haar beschermen, maar ook haar zoontje Fletcher. De twee mogen elkaar in het begin totaal niet, maar dit verandert als Frank bewijst zijn baan goed te doen, en dan komen de twee dichter bij elkaar, ook al wil Frank eigenlijk geen relatie met de vrouw voor wie hij werkt. En dit allemaal onder het genot van Whitney Houston liedjes. Wat wil je nog meer?

Queen Of The Night

De musical begint meteen met een klapper van een song, waarin Rachel een spetterende entree maakt met het nummer Queen Of The Night. En dat is ze ook. April Darby, die de rol van Rachel Marron vertolkt, heeft een dijk van een stem waar wij gewone burgers stikjaloers op zijn. Dave Mantel, die de rol van Frank Farmer op zich neemt, zingt niet, op een hilarisch slechte vertolking van I Will Always Love You inclusief dansmoves in een karaoke bar na. Hij moet het vooral van het acteren hebben, en dat doet ie prima. De twee hebben een fijne chemistry, waardoor het verhaal lekker loopt en je je ogen niet van het podium af kan houden.

Gewoon genieten

The Bodyguard is gewoon heerlijk om naar te kijken. De choreografie is flitsend en snel, de lichten gaaf en het decor ziet er supertof uit. April’s vertolkingen van Whitney’s nummers geven je bijna kippenvel en de jonge acteur die Fletcher speelt, maakt er werkelijk een feestje van met zijn stoere dansmoves. Voor je het weet staat de hele cast op het podium voor het slotnummer en daarna vallen de figuurlijke gordijnen. En terwijl je langzaam de zaal uit schuifelt, denk je bij jezelf: “Die musical wil ik nog wel een keertje zien..”

The Bodyguard is nog tot en met oktober te zien in het Beatrix Theater in Utrecht. Kaarten zijn verkrijgbaar via de site van Eventim.

Als ik niet lig te slapen, luister ik naar muziek.