Review: Jessie J in de Heineken Music Hall

Geschreven door op 17 februari 2016 om 14:38

Dinsdag 16 februari stond de Heineken Music Hall vol met gillende tienermeiden, want Jessie J stond die avond op het podium. De Britse zangeres zette een geweldige show neer. Wij van ArtiestenNieuws waren erbij.

Feestje met Jessie J

Amsterdam kreeg gisteren de eer om het laatste concert van de Sweet Talker-tour te zijn. De zaal was afgeladen, de fans hadden er zin in. Achtergrondzangeressen Teni Tenks en Neka Brown warmden het publiek op met het voorprogramma. Beide hebben stemmen waar je U tegen zegt en nummers als Crazy en Don’t Stop Believin’ worden enthousiast door de zaal meegezongen.
En dan is het eindelijk tijd voor degene waar we allemaal voor gekomen zijn: Jessie J. De zangeres barst meteen los in het eerste nummer. Er komt een vette lichtshow aan te pas, en ze danst en rent over het podium, maar ze houdt het ook intiem door interactief te zijn met het publiek en tussen ieder nummer door wat te vertellen over de song die ze gaat zingen. Of over het feit dat ze geen chocola eet op tour, wanneer ze een chocoladereep op het podium krijgt gegooid.

Emotionele avond

Het is het laatste concert van haar Sweet Talker-tour en Jessie is nostalgisch. Ze zingt nummers als Nobody’s Perfect en Who You Are die ze allebei schreef toen ze 17 was. “It’s okay not to be okay,” vertelt ze haar fans. “We’ll get past the bad days.” Na de wat zwaardere nummers, gaat ze weer in party-mode. Ze gaat los op Do It Like A Dude, Bang Bang en Burnin’ Up. Ook het nummer Flashlight, die in de film Pitch Perfect 2 te horen is, komt voorbij. “Wie is er single?” roept ze in de microfoon voor ze uitbarst in Sweet Talker. Handen vliegen omhoog. “We gaan even live Tinder spelen. Als je iemand ziet die je leuk vindt, loop erop af en zing dit nummer mee.”

Talent

Met drie albums op haar naam en uitverkochte zalen, heeft Jessie wel bewezen dat ze er mag zijn. Nummers als Who You Are houdt ze klein met alleen een gitaar, maar bij liedjes als Burnin’ Up gaat ze los. Ze danst over het podium en vraagt de zaal mee te klappen bij het refrein. Ze zingt met pit, zuiver en met geweldige uithalen. Het klinkt bijna nog beter dan op het album. Jessie wil duidelijk een goede show neerzetten. En dat doet ze ook.

Als ik niet lig te slapen, luister ik naar muziek.