De zanger heeft zich vrijwillig laten opnemen nadat hij afgelopen vrijdag tijdens een concert door het lint ging. Inmiddels heeft de band excuses aangeboden aan het publiek van die avond.
Billy Joe Armstrong kreeg vrijdag op het iHeartRadio Music Festival in Las Vegas te horen dat hij nog een minuut had om op te treden. Dit viel bij hem niet goed, hij gooide zijn gitaar op de grond en “ik ben fucking Justin Bieber niet”, was een van de leuzen die het publiek te horen kreeg. Vervolgens verdween hij van het podium.
Op hun website is te lezen dat Green Day excuses aanbiedt aan iedereen die ze hebben beledigd. Tevens valt er te lezen dat de frontman naar een afkickkliniek gaat. Hierdoor zal de band de komende tijd een aantal optredens moeten gaan cancelen.
Het worden niet de eerste gecancelde data van deze tour, ze hebben ook al een gig in Italië afgezegd nadat Billy Joe maagproblemen had. Of dit ook met drugs en drank te maken had is onbekend.
Het betreffende incident:

- Guus Meeuwis met ‘Tour van Twee’ naar Amsterdam en Groningen - 23 juni, 2026
- Heideroosjes keren terug met clubtour ‘Blijven Schreeuwen 2027’ - 22 juni, 2026
- René Froger viert 65e verjaardag met ‘Show of the Year’ in Rotterdam Ahoy - 17 juni, 2026
Foutje gezien? Mail de redactie.


Pingback: Green Day bassist geeft uitleg over korte break