Muziekliefhebbers woedend op Spotify door Justin Bieber-reclame

Geschreven door op 23 juni 2017 om 12:52
Justin Bieber Ziggo Dome, Justin Bieber - Fotocredits Kim Erlandsen (Wikimedia Commons) (CC BY-NC-SA 2.0)

Spotify heeft zich de woede van veel Spaanstalige muziekliefhebbers op de hals gehaald met een controversiële Justin Bieber-advertentie.

Latin-community woedend op Spotify

Spaanstalige muziekliefhebbers zijn woedend op Spotify! De online muziekstreamingsdienst haalde zich de woede van de ‘Latin community’ op de hals met een onhandige Justin Bieber-advertentie.

Het muzikale medium plaatste een advertentie op onder meer Instagram, waarin het ‘JB’ een “Latin King” noemt. Dit naar aanleiding van de remix van track ‘Despacito’, waarin Justin in het Spaans zingt. De advertentie is bij veel Spaanstalige muziekliefhebbers in het verkeerde keelgat geschoten.

Justin Bieber-advertentie verwijderd

Inmiddels heeft Spotify de controversiële advertentie verwijderd. In gesprek met het Amerikaanse New York Daily News geeft een woordvoerder van de streamingsdienst toe dat de reclame gevoelig zou kunnen liggen:

“We hebben de creatieve beslissing genomen om Justin Bieber in onze advertentie te tonen, omdat we ‘Despacito’ als een cultureel sleutelmoment, waarbij muziekgenres samenkomen, wilden vieren. We realiseren ons dat dit als cultureel ongevoelig gezien kan worden, dus we hebben de advertenties verwijderd.’

Bron: NME

Foutje gezien? Mail de redactie.​

The following two tabs change content below.
Deel artikel:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Artikel Categorieën:
Artiesten · Justin Bieber Nieuws · Nieuws · Radio · Spotify Nieuws