Justin Bieber Golden Circle 2013: Waar zit ik?

Geschreven door op 5 juli 2012 om 10:42

Justin Bieber komt eindelijk weer naar Nederland. Vanmorgen om 9 uur is de ticketverkoop gestart, maar er zijn nog een hoop vragen over de zitplaatsen. Vooral de Golden Circle tickets roepen veel vragen op.

LET OP: Dit bericht stamt uit 2012 en is verouderd. Klik hier voor meer info over de show in 2016.

Justin BieberMet de ‘Believe Tour‘ is Justin Bieber voor de tweede keer in Nederland. De populariteit van de popster was vorig jaar zo groot dat de tickets voor het concert weer zoals vanouds snel werden verkocht.

Er zijn 4 soorten kaarten te koop, namelijk Golden Circle, Rang 1, Rang 2 en Rang 3. Vooral de beroemde Golden Circle in het Gelredome is erg populair. Bij vorige concerten in het Gelredome, zoals bijvoorbeeld bij Symphonica in Rosso, houdt de Golden Circle in dat bezoekers in een afgeschermde ruimte dichtbij het podium komen te staan om optimaal te kunnen genieten van het optreden.

Bij de verkoop van het Bieber concert is er ook een Golden Circle beschikbaar wat de verwachting schept dat de Beliebers wel heel dichtbij hun grote idool kunnen komen. Dit is alleen niet altijd het geval. Het concert heeft namelijk alleen zitplaatsen beschikbaar en is er een andere indeling van de rangen dan bij andere concerten. Na de start om 9 uur vanmorgen barstte het los op sociale media. Op Twitter werd de term Golden Circle als snel Trending Topic in Nederland. Dit kwam helaas door de vele vragen van Beliebers die de dure kaarten hebben gekocht. Na aankoop kwamen ze erachter dat ze kaarten voor de tribune hebben ontvangen. (Zie bijvoorbeeld deze tweet.)

Op de Facebook pagina van organisator Greenhouse Talent stromen de vragen over de zitplaatsen ook binnen. Zij hebben daarom een plattegrond gepubliceerd zodat iedereen kan zien wat de Golden Circle inhoudt. Zie hieronder de plattegrond:

Plattegrond Justin Bieber concert Golden Circle

Klik op de plattegrond voor een grote versie

Voor vragen over Justin Bieber kaarten kun je terecht bij Eventim of kun je een kijkje nemen op de Facebook pagina van Greenhouse Talent waar al vele vragen beantwoord zijn.

Deel artikel:
Artikel Categorieën:
Artiesten · Justin Bieber Nieuws
  • ik heb golden circle kaartjes en ik zit op de vloer bij vak B dat is bij dat stuk aar hij over loopt dus ik heb gwn de beste plek yyyyyeeeeeaaaaaahhhhhhh!!!

    luciano 5 juli, 2012 14:49 Beantwoorden
  • Weet iemand wat categorie 3 ring 2 inhoud?

    em 5 juli, 2012 16:06 Beantwoorden
  • @ em

    De zitplaatsen op ring 2 vallen in de goedkopere categorie. Je zit dan iets minder gunstig (wat verder van het podium) ten opzichte van rang 1 en de Golden Circle (zie de afbeelding hierboven).

    Wouter, Redactie Artiestennieuws.nl

    Wouter 5 juli, 2012 16:54 Beantwoorden
  • Iedereen die een golden circle ticket heeft en op de tribune zit moet gewoon de 22 euro verschil terug krijen. Die zijn gewoon gigantisch in de maling genomen. Misschien zit op het stoeltje naast je wel iemand die 1e rang heeft betaald. Ik vind dit er schunnig van Eventim. De meeste moeten hard sparen voor zo’n ticket!

    sheera 5 juli, 2012 17:48 Beantwoorden
  • Ik zit Golden circle Vak B rij 26 stoel 55 en 56. Is dat dat vakje waar het podium ook loopt? en zit ik dan bij het podium of rijen er vanaf?

    Sanne 5 juli, 2012 18:19 Beantwoorden
  • dit is gewoon dik genaaid. ik heb voor golden cicle maar zit in vak 120 de mensen van rang 2 op de tribune zitten nog dichterbij egt maat

    adriana 5 juli, 2012 19:57 Beantwoorden
  • ik zit dus ook op de tribune in de ‘golden circle’ echt jammer ik had verwacht dat ik bij het podium zou staan =( !!!!!!!!!!!!

    atb 5 juli, 2012 22:14 Beantwoorden
  • ja echt naai. ik heb ook golden circle kaartjes en dan zetten ze je op de tribune terwijl je gewoon 80 euro betaald. echt niet eerlijk.

    Yasmin 5 juli, 2012 23:43 Beantwoorden
  • Ik zit in Rang 1 vak i rij 15 en ook nog Rang 1 vak 117 rij 6 is dat super ver die 2 want ik ga met meerdere naar concert maar ik vraag me af of die plaatsen ver zijn van justin bieber ?

    Nesrine 6 juli, 2012 02:28 Beantwoorden
  • weet iemand wat ze bedoelen met ereterras ?

    cheyenne 6 juli, 2012 10:37 Beantwoorden
  • Ik zit gelukkig goed. Maar mensen als ik golden circel op de tibune zou hebben dan zou ik toch wel echt gaan klagen hoor tegen de directie ofzo!

    sanne 6 juli, 2012 12:35 Beantwoorden
  • ik zit in ‘golden circle’ YEEEEEEE rij 12 blij!

    🙂
    LOVE JUSTIN BIEBER<3

    fleur 7 juli, 2012 13:43 Beantwoorden
  • hey! weet iemand toevallig waar de volgende zitplaats is;

    Arena vloer vak 1

    ??

    x

    cora 22 juli, 2012 00:28 Beantwoorden
  • ik zit in de golden cirkle vak F dus dat ik behoorlijk dichtbij 😀
    maar hoeveel rijeen zitten er in elke vak ?
    x

    Demi 2 augustus, 2012 09:23 Beantwoorden
  • Heb dus ook Golden Circle kaartjes, maar zit dus gewoon in vak I wat dus eigenlijk 1e rang is.. vuile nakkers!

    Anouk 4 augustus, 2012 13:35 Beantwoorden
  • Ik zit vak A rij 5 <3
    Omg i can't wait

    BELIEBER 9 augustus, 2012 11:25 Beantwoorden
  • ik heb goldencircle kaarten gekocht.
    ook mij zetten ze verdomme op de tribune.
    lekker dan zit je tegen een achterhoofd van iemand anders aan te kijken !
    kan ik egt boos om worden

    nina 13 augustus, 2012 18:34 Beantwoorden
  • ik zit vak 213 <:( Ik wilde zo graag golden cirkel

    iris 20 augustus, 2012 01:40 Beantwoorden
  • Vorig jaar bij de My World tour in ahoy, hadden we super goede plaatsen!
    Op de gelredome site zelf staan wel de vakken, maar niet de rijen, ik en 4 vriendinnen zitten ik van 107 op rij 99? gaat de telling van boven naar beneden dus is de beste rij bijv 1 ????? ben er nog nooit geweest $$
    xxx can’t wait till 13 aprill :d

    Joelle 24 augustus, 2012 19:21 Beantwoorden
  • Heee ! ik zit in golden cirkle vak F rij 4, is dat een goede plek?
    en hoeveel rijen zit ik van het podium af ?
    xxxxxx

    Demi 24 augustus, 2012 19:34 Beantwoorden
  • heey

    als je one less lonly girl wil wordenmoet je dan in de golden cirlcle zitten?? xx drie b iebettes!!

    biebette 16 september, 2012 17:29 Beantwoorden
  • please iamnd geef antwoord

    !!!
    want idereeen reageerd wel maat niemand krijgt antwoord
    !!

    biebette 16 september, 2012 20:33 Beantwoorden
  • Ik heb een site gevonden waar ik kaartjes heb gevonden voor vak A en die zijn niet zo duur (:

    Pascalle 2 oktober, 2012 21:19 Beantwoorden
  • er zijn ook nog A plaatsen voor rij 9 en 8, (:

    Pascalle 2 oktober, 2012 21:21 Beantwoorden
  • Ik zit in rang 1, vak J. Gelukkig is alles zitplaatsen want ik ben best klein ahaha. Maar echt lullig voor degene die Golden Circle kaartjes hebben en op de tribune zitten..

    Thaissa 3 oktober, 2012 18:46 Beantwoorden
  • @ boven. Echt waar? Ik dacht dat alles al uitverkocht was! Vooral omdat op 5 juli de kaartverkoop startte.. =O

    Thaissa 3 oktober, 2012 19:33 Beantwoorden
  • OMG ik betaal facking veel zit in opgang 120 dit is facking NAAI WTf man die in b zitten betalen minder man !! WTf is dit golden circlel betaal ik voor jah wat krijg ik vriend wat is dit man als k daar ben heb geen goeie plek ga ik helemaal gek worden daar wacht maar !!! Hoe gierrig is dit !! 😮

    Belieber 7 oktober, 2012 01:02 Beantwoorden
  • OMG ik betaal facking veel zit in opgang 120 dit is facking NAAI WTf man die in b zitten betalen minder man !! WTf is dit golden circlel betaal ik voor jah wat krijg ik vriend wat is dit man als k daar ben heb geen goeie plek ga ik helemaal gek worden daar wacht maar !!! Hoe gierrig is dit !! 😮 Ik betaal als een gek voor zoiets duurs Marja Miss zijn die plekken wel goed Miss doen ze iets extra aan anders moeten we met groep heel ding aanklagen weetje !! Wie doet mee 🙂

    Belieber 7 oktober, 2012 01:07 Beantwoorden
  • Maarja kijk het gaat erom
    Dat je het leuk hebt dit is me 2x en jb kijkt je Miss heel even aan en hij vergeet je sws weer hij gaat zoveel landen af je hebt geen kans gewoon dat is gwn zo hoopte dat anders was maar dat is gwn waarheid en dat moet je acc maakt niet uit hoe je zit geniet maar van en dat is belangrijkste !!

    Belieber 7 oktober, 2012 01:13 Beantwoorden
  • Maar goed ik vind dit tog beetje naai waar kan je klagen hahaha hun willen ons allemaal laten betalen enso en er zelf van
    Profiteren Pff k kan zo boos om worden niet te geloven weetje wat ze moesten doen je zelf plekken laten bestelen zelf kiezen dam betaal ik
    10 meer om zelf te kiezm eff serieus

    Belieber 7 oktober, 2012 01:19 Beantwoorden
  • ik zit bij opvang 122 rij 13 stoel 66 , is dat dichtbij?

    4 ever JB 16 oktober, 2012 19:30 Beantwoorden
  • Ik denk dat ik ook op de tribune zit.. als er staat : opgang 122 rij 16 zit je dan ook op die tribune daar?
    Zo ja dan is dat echt heel kut en dan ga ik klagen bij die mensen.

    C. Bieber 23 oktober, 2012 11:29 Beantwoorden
  • ik zit opvang 102, rij 02 stoel 206 is dat dichtbij?

    L.Bieber 28 oktober, 2012 17:15 Beantwoorden
  • ik zit in vak J, eerste rang. ik ben best klein dus ik weet niet of ik het dan wel goed kan zien.. weet één van jullie of ik Justin goed kan zien ?? #13042013

    Belieber4everr 30 oktober, 2012 19:51 Beantwoorden
  • Ben zo blij, heb golden circle vak B tegen de podium aan <3.

    Gizem 30 oktober, 2012 21:33 Beantwoorden
  • Belieber4ever gewoon op je stoel gaan staan joh ! :p alles over voor justin

    L.Bieber 31 oktober, 2012 16:32 Beantwoorden
  • Mensen, Jullie kunnen wel gaan zeuren over de kaartjes die je gekocht hebt en dat je nu op de tribune zit, maar dan had je moeten googelen en moeten kijken hoe de zaalverdeling is en dan pas je kaartje moeten kopen.. en beter moeten kijken naar welk kaartje je koopt, het enigste wat je kan proberen is het verschil in geld terug vragen, maar klagen helpt niet en word voor je zelf ook niet leuker, verheug je er gewoon op dat je JUSTIN <33 gaat zien en dat dat een onvergetelijke dag word die je nooit meer gaat vergeten en geniet ervan. xx

    anoniem 31 oktober, 2012 23:49 Beantwoorden
  • Yess. Zit in Gold en cirle vak B yeehh!
    I Love jb!)
    XD

    anoniem 1 november, 2012 19:18 Beantwoorden
  • ik zit 1e rang vak 103 dus naast de golden cirkel maar ik heb 125 euro betaald :O

    loes 6 november, 2012 14:08 Beantwoorden
  • maar ik ben superblij dat ik erheen ga ? kan ik justin eindelijk in het echt zien!

    loes 6 november, 2012 14:08 Beantwoorden
  • Loes, Dan heb je TEVEEL betaald denk ik, Ik heb 65 betaald !!

    anoniem 7 november, 2012 06:18 Beantwoorden
  • Yeahh, ik zit in vak 122. Maar dan in eerste rang waardoor t dus 20 euro goedkoper is haha. En vak 122 is echt wel dichterbij dan de eerste rang vloerplaatsen dus ik ben zeer tevreden. Ik hoop alleen dat je het niet helemaal van de zijkant ziet maar een beetje schuin van de zijkant

    Anoniem 7 november, 2012 22:12 Beantwoorden
  • @biebette
    er is geen ollg aangezien dit de believe tour is x

    aap 18 november, 2012 13:42 Beantwoorden
  • Wat houdt rang 1 in ?
    Tinka
    Ps .volgens mij is het groen maar er zijn zit/staan plaatsen ik wil liever staan maar kun je dat kiezen(ik heb besteld op rang1tickets.nl)

    Tinka 5 december, 2012 21:55 Beantwoorden
  • @aap

    Misschien wel, want hij zingt waarschijnlijk niet alleen liedjes uit zn believe album en heb op youtube een concert van believe tour gezien met OLLG 😀

    L.bieber 22 december, 2012 14:59 Beantwoorden
  • @biebette

    Nee, je hoeft niet in golden circle te zitten om One les lonely girl te worden 😀

    L.bieber 22 december, 2012 15:01 Beantwoorden
  • waar zit je met vak B rij 7?

    maxime 27 december, 2012 15:09 Beantwoorden
  • Ik zit vak 106 rij 21 , het is links van het podium maar ben nog nooit in het Gelredome stadion geweest dus weet iemand of het een beetje dichtbij is van het podium ?

    Shelly 4 januari, 2013 22:52 Beantwoorden
  • ik weet niet eens waar ik zit alleen dat ik op rang 1 zit maar is dat vlakbij en hoe kom ik mijn stoel nummer te weten?

    lisa 20 februari, 2013 20:09 Beantwoorden
  • GOLDEN CIRCLE VAK E RIJ 1 WIEHOEEE.

    MAAIKEBIEBER 1 maart, 2013 21:36 Beantwoorden
  • Joelle zeg je dat justin bieber op 13 april optreed????? OMG dan ben ik jarig op 13april ben ik jarig ik ga daar naar toe

    Rozy 6 maart, 2013 15:26 Beantwoorden
  • @aap ik had kaartjes gewonnen voor het concert in londen op 5 maart en heb hem dus laatst gezien 😀
    en hij deed OLLG duss bereid je voor ;p

    Charonne 10 maart, 2013 19:09 Beantwoorden
  • WEET IEMAND HOEVEEL RIJEN ER ONGEVEER ZIJN IN VAK D? Please antwoord! xxx

    Belieberrr 11 maart, 2013 11:02 Beantwoorden
  • Pfff ik zit in vak 121!
    En heb gewoon 90 euro betaald.
    Het slaat nergens op want eigenlijk is het gewoon hetzelfde als Rang 1!
    Ben dik genaait, echt kut….
    Maar ben blij dat ik ga en eindelijk justin ga zien <3

    justinloverrr 2 april, 2013 16:59 Beantwoorden
  • mijn vriendin en ik hebben een probleem, we zitten namelijk allebei in de golden circle, maar 1 van ons op de tribune, en 1 op het grondvlak, weet iemand of wij dan naar elkaar toe kunnen gaan???

    H Bieber 3 april, 2013 16:23 Beantwoorden
  • ik zit in vak g rij 10 dus heb gwn hele goeie plaatsen !!!

    i love jb 4 april, 2013 22:18 Beantwoorden
  • @H Bieber

    nee dat kan niet jullie hebben pech HAHAHAHAHA

    a_little_Belieber 6 april, 2013 16:16 Beantwoorden
  • ik heb 105 euro voor betaalt en zit in vak zuid omgang 211 rij 38 stoel 116.
    Het blijkt dat ik helemaal achter in zit.
    En ik had verwacht voor deze prijs dat ik justin bieber beter zou zien.

    Ze zeggen dat de golden cirkel 65 euro is en voor aan zitten klopt dat?

    s.p. heeft iemand misschien hier antwoord over?

    amalia één belieber 7 april, 2013 13:38 Beantwoorden
  • Ik zit in vak B rij 26 ben ik dan heel ver van Justin af ?

    Jaschenka 7 april, 2013 16:05 Beantwoorden
  • ik en een vriendin van mij hebben kaartjes voor de golden cirkel betaald maar kom er nu pas achter dat ik wel op de tribune zit, wat is dan het nut van die golden cirkel ? maar ik vind het wel super tof dat ik er sowieso bij aanwezig ben !!! CAN’T WAIT !!!! <33333333 LOVE JUSTIN !!!

    JUSTINBIEBERRRRRR 9 april, 2013 15:25 Beantwoorden
  • Wtf ik heb golden cirkel ticket maar zit op de tribune kon ik net zo goed een gewoone ticket kopen..!

    bibbienne 13 april, 2013 11:13 Beantwoorden
  • ik wil boyfriend liedjes
    love you liedjes
    one time liedjes
    baby liedjes
    one love liedjes
    groetjes paola de paauw

    paola 18 november, 2013 18:26 Beantwoorden
  • Ik zat op rang 2 vak 213 rij 37 jaa ik weet het klinkt ver, maar eigenlijk zag ik hem best goed en ik kon het hele podium zien ik wou eigenlijk ook golden circle maar de rang 2 kaartjes was mn laaste hoop om mn idool voor het eerst live te zien

    Maar even fangirl momentje HET CONCERT WAS ZO LEUK OMG TOEN HIJ OPKWAM MET DE VLEUGELSSS WAAAH IK DACHT DAT IK DOOD GING <333

    Mirella 27 december, 2013 00:59 Beantwoorden
  • Heeeiiii
    Ik heb een vraagje , waar kan je kaartjes kopen als je in de golden circle wil
    En welk nummer moet je bellen voor kaartjes als justin komt ?
    XXX Larissa

    Larissa Bieber 4 januari, 2014 21:10 Beantwoorden
  • kaartjes justin bieber
    as long you love me
    op halen kan wel
    groetjes paola