BLACKPINK-zangeres JENNIE debuteert solo met ‘Ruby’

Geschreven door op 15 maart 2025 om 13:09
BLACKPINK - Fotocredits: @K_POP_Amber (Twitter) - Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

JENNIE van de K-popgroep BLACKPINK heeft begin maart haar eerste solo-album Ruby uitgebracht. Het is haar eerste volledige plaat onder eigen naam.

Eigen koers naast BLACKPINK

Met Ruby zet JENNIE een grote stap in haar solocarrière, los van de wereldwijd populaire meidengroep. Op het album werkt ze samen met diverse internationale artiesten, onder wie de Amerikaanse rapper Doechii.

Singles vooraf

De plaat werd opgebouwd met voorafgaande singles als Mantra, waarmee de zangeres haar eigen, zelfverzekerde geluid neerzette. Het album bevestigde haar status als een van de meest gevolgde K-popartiesten van het moment.

Bron: GRAMMY

Djuna Vaesen

Foutje gezien? Mail de redactie.​

Deel artikel:

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Artikel Tags:
·
Artikel Categorieën:
BLACKPINK Nieuws · Nieuws