Vier grote hiphopartiesten met een eigen kledinglijn

Geschreven door op 20 september 2019 om 16:28
A$AP Rocky, Melt! Festival - Fotocredits: Chad Cooper - Wikimedia Commons (CC BY 2.0)

Steeds meer Nederlandse hiphopartiesten hebben een eigen kledinglijn. Maar waar komt deze trend vandaan? Wij zochten uit welke buitenlandse rappers ze voorgingen!

Kledinglijn trend

Het is een trend die over is komen waaien uit het buitenland: artiesten die een eigen kledinglijn lanceren of een samenwerking met een modeketen aangaan. Onder anderen Lil’ Kleine, Boef en Ronnie Flex zijn de modewereld al ingedoken. Maar waar komt deze trend vandaan? En nog relevanter, welke grote hiphopartiesten gingen ze voor? Wij hebben een rijtje gemaakt met vier grote buitenlandse hiphopartiesten die de Nederlandse rappers voor gingen.

A$AP Rocky

A$AP Rocky is een ‘Fashion Killa’! Dat Rocky een groot liefhebber van kleding is heeft hij nooit onder stoelen of banken geschoven. Naast een geheel eigen stijl, is de rapper ook als ontwerper actief. Designer J.W. Anderson gaf Rocky de vrijheid om een volledig door hem ontworpen collectie te maken. Dit resulteerde in meerdere mutsen, broeken en grote wollen jassen. Hiernaast deed de Amerikaan ook samenwerkingen met Guess en is hij onderdeel van de campagne van Calvin Klein.

Kanye West

Wie Kanye kent, weet dat hij niet snel stil zit. De kunstenaar is naast een muzikale alleskunner ook erg geïnteresseerd in fashion. Met zijn Yeezy collectie weet de rapper dan ook al jaren binnen de kortst mogelijke tijd uit te verkopen. Komt dit alleen doordat Kanye West het maakt, of is het terecht? Oordeel zelf!

The Weeknd

De Canadese R&B zanger The Weeknd heeft al jaren een eigen kledinglijn. Alle kleding bevat het XO logo, de naam van het door hem opgerichte gelijknamige platenlabel. Naast een eigen kledinglijn, heeft de artiest ook meerdere samenwerkingen met onder andere H&M en PUMA.

Drake

October’s Very Own, afgekort OVO is het merk van de Canadese rapper Drake. De superster had al vroeg door dat je artiestenbestaan ook een merk kon worden. Waar het begon met t-shirts en truien met het simpele uil-logo op de borst, is het momenteel uitgegroeid tot een merk met volwaardige collecties.

 

Foutje gezien? Mail de redactie.​

The following two tabs change content below.
Deel artikel:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Artikel Categorieën:
Fun Content · Lijstjes