Springsteen bevestigt: Nieuw E Street Band album en tour in 2020

Geschreven door op 28 mei 2019 om 12:12
Bruce Springsteen (E Street Band, cropped) - Fotograaf Bill Ebbesen - Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

De E Street Band komt in 2020 met een nieuw album en een nieuwe tour. Dat heeft Bruce Springsteen tegenover de Italiaanse krant Repubblica bevestigd. 

Nieuw album en tour E Street Band

Bruce Springsteen liet op vrijdag 25 mei weten dat hij in de herfst van 2019 de studio in gaat met de begeleidingsband. Wanneer dit is afgerond volgt er ook een tour. ‘The Boss’ is druk bezig: Op vrijdag 14 juni 2019 brengt hij al een solo-studioalbum uit onder de naam ‘Western Stars’.

Documentaire

Springsteen maakte ook bekend dat er een documentaire verschijnt over de periode waarin zijn nieuwe plaat ‘Western Stars’ werd gemaakt. “We hebben een backstage-film gemaakt, waarin we het hele proces van start tot einde bij mij thuis hebben vastgelegd. Ik ben er heel blij mee”, licht Springsteen toe.

Californische popmuziek

In aanloop naar het nieuwe album bracht de zanger de singles ‘Hello Sunshine’ en ‘There Goes My Miracle’ uit. Voor de verzameling muziek experimenteerde de artiest met Californische popmuziek uit de jaren ’60 en ’70.

‘There Goes My Miracle’ is hier te beluisteren:

 

Bron: Repubblica en YouTube

Foutje gezien? Mail de redactie.​

The following two tabs change content below.
Hessel van der Wal, Redacteur bij Artiestennieuws.nl
Deel artikel:

Reacties

  • Western Stars van Bruce Sprinsteen.
    Geweldig. Zijn muziek, verhaal, de Mens Bruce. Eerlijk, oprecht, emotie, kwetsbaar, trots.
    Geweldige band en het orkest in zijn hooischuur.
    “ met mijn motor naar de rockcafe’s, in het weekend, drinken, dansen. Geweldig!!
    Ik heb genoten. Hij is mijn held!
    Hessel, heb enig idee wanneer hij in 2020 naar Nederland komt. En hoeveel optredens.
    Graag zou ik graag info per email willen ontvangen. Alvast bedank!!
    Fijne avond,
    Frank Benthem
    frankbenthem@hotmail.com

    Benthem 19 november, 2019 17:17 Beantwoorden
  • I love Bruce his music
    I should like tot har when hè is coming tot Holland

    Greetings
    Loes

    Loes Jacobs 20 november, 2019 18:56 Beantwoorden
  • Zou graag willen weten wanneer Bruce in Nederland komt voor een concert.

    Anoniem 21 november, 2019 19:17 Beantwoorden
  • Graag wil ik weten wanneer kaartverkoop is van het concert (en) van Bruce.

    Anja 21 november, 2019 19:18 Beantwoorden
  • Bruce zijn liedjes helpen mij door een zeer moeilijke tijd heen , Zou zo graag naar zijn concert gaan in Nederland ik hoop dat ik dat nog mee mag maken. Willen jullie mij op de hoogte houden als Bruce naar nederland komt voor de kaart verkoop

    Maike 3 december, 2019 18:32 Beantwoorden
  • Zou graag willen weten wanneer Bruce naar Nederland komt en waar en hoe ik een ticket kan bemachtigen!

    Anoniem 5 december, 2019 09:19 Beantwoorden
  • Zou graag willen weten wanneer Bruce naar Nederland komt en waar en hoe ik een ticket kan bemachtigen!

    Joke 5 december, 2019 09:21 Beantwoorden
  • Mijn grote wens is een live concert van Bruce mee te maken. Ben niet meer de jongste maar geniet enorm van zijn muziek en de manier waarop hij in het leven staat!!!

    Anoniem 5 december, 2019 11:29 Beantwoorden
  • Ook al ben ik niet meer de jongste: naar de muziek van Bruce luister ik iedere dag!!!

    Joke de Vries 5 december, 2019 11:31 Beantwoorden
  • Wil.ook heel graag weten
    Kaartverkoop

    Anoniem 13 december, 2019 11:16 Beantwoorden
  • Wil.graag weten waneer
    En tickets kopen

    Anoniem 13 december, 2019 11:21 Beantwoorden
  • Wil ook graag wete waneer er een concert kom van bruce

    Anoniem 27 december, 2019 09:01 Beantwoorden
  • ik zou graag willen weten wanneer bruce Springsteen naar Nederland komt Zit al jaren in een rolstoel .
    Maar mijn gezin is grote fan van Bruce. Mijn dochter heeft zelfs mijn kleinzoon naar hem genoemd. Dus zouden jullie mij op de hoogte willen houden wanneer hij komt?

    Anoniem 30 december, 2019 14:49 Beantwoorden
  • Ik ben al jaren fan van Bruce Springsteen Ik zit al jaren in een elektrische rolstoel. Om

    Ik ben al jaren fan van Bruce Springsteen ,mijn hele gezin trouwens, Ik zit al jaren in een elektrische rolstoel. Mijn dochter heeft haar zoon Bruce genoemd. Dat zegt al genoeg. Nou is mijn vraag ik woon in de buurt van Rotterdam.

    Anoniem 30 december, 2019 15:05 Beantwoorden
  • Ik ben al jaren fan van Bruce Springsteen ons gezin trouwens ook. Mij dochter heeft haar zoontje zelfs Bruce genoemd. Ik zit trouwens al jaren in een rolstoel.

    Sylvia van Houweling 30 december, 2019 15:13 Beantwoorden
  • Wanneer komt Bruce naar belgië i’ Ben grote fan van hem

    Anoniem 6 januari, 2020 19:24 Beantwoorden
  • Wanneer komt Bruce naar belgië i’ Ben grote fan van hem

    Annick 6 januari, 2020 19:25 Beantwoorden
  • Heb van documantaire genoten en van de optredens waar ik bij was hoop dat ik kaarten kan bemachtigen voor concert in 2020 en hoop dan dat mijn gezondheid het toelaat om hem nog een x te zien en horen

    Anoniem 19 januari, 2020 18:08 Beantwoorden
  • Heb van documantaire genoten en van de optredens waar ik bij was hoop dat ik kaarten kan bemachtigen voor concert in 2020 en hoop dan dat mijn gezondheid het toelaat om hem nog een x te zien en horen

    Sonja 19 januari, 2020 18:08 Beantwoorden
  • Ben ook al jaren fan van Bruce Springsteen. De broer van mijn oma en daar haar dochter van heeft haar kat Bruce genoemd.
    Ik heb trouwens Lepra dus kan niet te veel swingen op zijn muziek, anders vliegen mijn ledematen er af!
    Vond ik noemenswaardig om te vermelden op deze site. Beetje aandacht tekort!

    Le Pra 22 januari, 2020 14:13 Beantwoorden
  • Bruce kom aub naar Nederland!!! Pleace??????????

    Alda 23 januari, 2020 18:11 Beantwoorden