Real Indian Nation reageert persoonlijk op Joan Franka

Geschreven door op 5 maart 2012 om 11:00

De Vereniging Real Indian Nation heeft persoonlijk gereageerd op Joan Franka’s uitlatingen. Dat is aldus wat de vereniging op onze eigen website Artiesten Nieuws vandaag deed naar aanleiding van de interviews die de zangeres gaf in de media de laatste dagen.

indianentooiVolgens de vereniging brengt Joan Franka leugens in de wereld wat betreft de echtheid van de vereniging en of er ooit contact is geweest met de indianenstammen.
Ook twijfelt de voorzitter aan het feit of Joan wel echt toestemming heeft gehad van de ‘Native Americans’ om een dergelijke tooi te dragen.
Vorige week zondag trad Joan Franka op bij het Nationaal Songfestival, hierin won zij met het nummer ‘You And Me’, wat inmiddels een nummer 1 is in de single top 100.
Lees hier de reactie:

Beste Joan Franka.
“Je gaf aan in de Media door dat ik nooit contact met Indianen heb gehad”.
“Waarom deze leugen Joan Franka?
“Je gaf aan dat je mijn vereniging niet eens ken”.
“Je twijfel zefs of wij als vereniging wel echt bestaan…wel Joan de vereniging is voor 100% echt”.
“Ik heb div foto’s waar ik met Indianen op staat, en dat ik met hen gesproken heb”.
“En nog steeds contact onderhoud”.
“Je was Zondag j.l. bij Carlo en Irene te gast, waar je aangaf dat je toestemming heb gehad van de Native Americans om de Tooi te dragen”.
“Jammer dat je er niet bij vertel van welk Nation je die toestemming verkregen heb”.
“Wil je dat alsnog zeggen Joan?
“Je gaf bij Carlo en Irene aan dat vrouwen ook toestemming hebben een Tooi te mogen dragen”.
“Waarom lieg je in de media Joan?
“Want ik krijg namelijk heel andere berichten dan jij binnen, dan wat jij in de media breng”.
“Maar waarom twijfel je nog, om je Tooi op te zetten als jij zeg dat het mag van de Native Americans?
“Klopt je verhaal wel?
“Je wilde contact met mij, maar je reageer niet als ik je mail”.
“Je reageer überhaupt nooit, als ik je een bericht stuur”.
“Terwijl je eerder in de Media aangaf dat je juist door mij benaderd wil worden over dit onderwerp”.

“Jammer Joan”.
“Je maakt er niet echt geloofwaardiger op, van wat je in de Media allemaal vertel”.
“En de media verdraaid woorden toch al snel, als het om kijkcijfers gaat, dat weet je toch?”.
“Vandaar dat ik genoodzaak ben geen interview meer weg te geven”.
“Ik zou je bedreigd hebben, wat totaal niet waar is, en wat wij als vereniging ook nooit zullen doen”.
M.v.g,
Vereniging Real Indian Nation

Wat vinden jullie van de reactie? Laat het ons weten!

Joan Franka bij De Wereld Draait Door:

Overzicht van Joan Franka Nieuws
Officiële website Joan Franka
Foto: Tros.nl

Related Post

Deel artikel:
Artikel Categorieën:
Artiesten · Nieuws · Roddels
  • Ik vind dat er wel eens iemand na mag gaan wat er achter de indian nation speelt. Met carnaval lopen in maastricht hele stammen indianen rond

    Roy 5 maart, 2012 11:23 Beantwoorden
  • De (Nederlandse) Vereniging Real Indian Nation is naar eigen zeggen 100% echt.
    Persoonlijk heb ik hier toch sterke twijfels, vooral als er niet eens 100% Nederlands gesproken/geschreven kan worden.

    Het is in ieder geval geen visitekaartje als je je druk maakt om een futiliteit in brabbeltaal.

    Nog afgezien van het feit dat elk e-mail account een spellingscontrole heeft, maar gebruiker/opsteller daar kennelijk niet van op de hoogte is.

    Ik zou zo’n e-mail vanwege de gekunstelde inhoud niet serieus nemen, en bovendien (ook) niet reageren.

    Gerard 5 maart, 2012 11:32 Beantwoorden
  • Wat is dit voor een doorgedraaide onzin-club?
    Joan kan er maar beter helemaal niet meer op reageren.
    Ze heeft haar best gedaan en nu is het wel genoeg.

    Maurice 5 maart, 2012 12:37 Beantwoorden
  • “Ik heb div foto’s waar ik met Indianen op staat, en dat ik met hen gesproken heb”.

    Dit soort foto’s kun je als toerist in ieder Indianen-reservaat tegen betaling van $5 laten maken.

    “Je twijfel zefs of wij als vereniging wel echt bestaan…wel Joan de vereniging is voor 100% echt”

    Dat heeft ze gisteren helemaal niet gezegd. Ze zei juist dat voor zover ze kon nagaan de vereniging geen hoax was, maar dat ze dat natuurlijk niet zeker wist omdat er niks over bekend is.

    De vraag is voor mij of deze vereniging niet gewoon een losse, doorgedraaide eenling is die in zijn indianen-hobby volledig is doorgeschoten. Of dat toch gewoon een hoax is.

    Jos 5 maart, 2012 13:09 Beantwoorden
  • Voorzitter van een nederlandse indianenvereniging??? Hoe heet die gek! Durft geen eens zijn naam te vermelden!
    Triest dat de media hiermee aan de gang gaat en nog triester dat we het allemaal toelaten.
    Voorgoed opsluiten zulke doorgedraaide eenlingen of gelijk kapotschieten!

    Chris 5 maart, 2012 14:52 Beantwoorden
  • Wie speelde er vroeger niet cowboytje en indiaantje? Die man slaat door en krijgt blijkbaar alle vrijheid om zijn smaad te spuien. Waarom spit de media zijn club niet beter door? Uit hoeveel mensen bestaan ze? Wat is hun opleidingsniveau? Andere achtergronden? Enz.

    René 5 maart, 2012 15:06 Beantwoorden
  • @Chris
    Het is een geen indianenvereniging, het is een vereniging van Nederlanders die de indiaanse zaak zegt te ondersteunen. Dat is iets anders.

    Jos 5 maart, 2012 16:04 Beantwoorden
  • Het is duidelijk dat niemand van jullie weet, hoe de Native Americans over bepaalde dingen denken.

    Ik hoef geen verantwoording af te leggen tegen jullie domme opmerkingen.
    Dat ga ik dan ook niet doen.

    Vereniging Real Indian Nation 6 maart, 2012 07:52 Beantwoorden
  • Men hoort wel op een respectvolle manier met de normen en waarden van de Indianen om te gaan , zoals ook met Moeder Aarde. Alles moet vanuit een zuiver hart verricht worden met inbreng van hun cultuur. Dat is de Kracht, en al het andere zal niet werken.

    Joan 6 maart, 2012 13:19 Beantwoorden
  • Mijn naam is echt Joan, en van indiaanse afkomst.

    Joan L. 6 maart, 2012 13:22 Beantwoorden
  • Nee R.I.N. dit heeft u over uzelf afgeroepen … om vervolgens de vermoorde onschuld te spelen.
    Wat echt dom is, is de e-mail met de stellingname … zou er werkelijk één indiaan wakker liggen van het Eurovisie Songfestival ?

    Gezien de vele taal- en stijlfouten in de e-mail (en de R.I.N. website) is het wel duidelijk dat die en de reactie hier direct boven niet van een en dezelfde persoon zijn.

    Bovendien, Cher (ja die plastic mevrouw) treedt al zo’n beetje 100 jaar op in Las Vegas ….. incl. indianentooi !
    Misschien een mailtje ?

    Gerard 6 maart, 2012 16:47 Beantwoorden
  • 2012 is het jaar dat de Indianen een centrale rol zullen hebben. Alles heeft een reden ….. Taal- en stijlfouten zullen steeds minder belangrijk worden, het gaat om de boodschap die mensen door willen geven. De tijd zal het verder uitwijzen……en ‘ Joan’ zal het vanuit haar hart voelen wat het beste is.

    Joan L. 6 maart, 2012 17:07 Beantwoorden
  • Blijkbaar heeft de eigenaar van deze vereniging, Toine de Jongh genaamd, niks beters te doen dan zich druk maken om het songfestival. Wat een leven heb je dan zeg. Waarschijnlijk heeft de eigenaar ook geen werk en wordt de stichting gefinancierd door ons belastinggeld. Zelf heeft de eigenaar nog nooit wat bereikt en hij reageert zn frustraties af op Joan Franka. Hij slaat ook een heel naar toontje aan in zijn mailtje hierboven aan Joan Franka, terwijl hij haar niet eens persoonlijk kent. Hoe serieus moet je een stichting eigenlijk nemen als de website geeneens een eigen domeinnaam heeft maar begint met xs4all.nl? Waarschijnlijk bestaat de hele stichting uit Toine de Jongh en verder niemand anders.

    Hiawata 6 maart, 2012 21:03 Beantwoorden
  • Ik heb net na wat JamesBondspeurwerk op Google een foto gevonden van Toine de Jongh, eigenaar van deze vereging. Als er iemand nog even wil lachen, klik dan hier: http://www.fotosuploaden.nl/afbeeldingen/1330872241.jpg

    Hiawata 6 maart, 2012 21:06 Beantwoorden
  • Hiawata wat is jouw werkelijke naam? In deze tijd van Transformatie zullen er vele misleidingen zijn waar de mens in zal trappen, maar doordat de tijd van Verandering vnl ook gebaseerd is op uitzuivering zal de waarheid altijd snel aan het licht komen.. Doch ook vanuit het kosmische uit wordt er gewerkt aan uitzuivering en daar is geen mens tegen bestand. Nogmaals de tijd zal het verder uitwijzen……

    Joan L. 7 maart, 2012 09:10 Beantwoorden
  • @Joan L
    Ik heb alle begrip voor de gevoelens van de Indianen, maar de vraag blijft waarom men in het verleden in soortgelijke gevallen nooit iets gezegd heeft.

    Ik had me dan nog de boosheid kunnen voorstellen als Joan met haar act de Indiaanse cultuur belachelijk zou maken, maar er is helemaal niets aan haar act dat niet respectvol is.

    De Real Indian Nation wekt daarom bij mij dan ook de nare indruk men probeert de aandacht te trekken over de rug van een jong meiske met een succesvol liedje.

    Maurice 7 maart, 2012 11:28 Beantwoorden
  • @ Joan L.
    Dit gaat nergens meer over.
    Wat hebben de kosmos en transformatie in godsnaam met het Eurovisie Songfestival te maken ?

    Overduidelijk een gevalletje van ‘verkeerde golflengte’ !

    En ja, ook ik weet van Niburu, maar ik ga er niet te pas en te onpas uit lopen citeren.

    Gerard 8 maart, 2012 15:27 Beantwoorden
  • @Gerard ik heb gezegd wat ik zeggen moet, en ga verder geen strijd of discussie aan. Alles staat in verbinding met elkaar. Dat zou jij ook moeten weten als kenner van Niburu.

    Joan L. 9 maart, 2012 13:35 Beantwoorden
  • Fijn alles staat met elkaar verbinding en al die shit. Ik geloof er niet in;

    rijka 14 maart, 2012 00:08 Beantwoorden
  • @rijka wat een innerlijke frustratie. Ja, nogmaals alles staat met elkaar in verbinding!

    Joan L. 19 maart, 2012 10:54 Beantwoorden
  • Vandaag na bijna een jaar lees ik dit allemaal terug. Er was ook zoveel kritiek op RIN…en ja….de tijd heeft het uitgewezen…en woorden zijn bevestigd.Altijd vertrouwen blijven hebben en niet laten ontmoedigen door anderen die eerst willen zien dan geloven.

    Joan L. 5 februari, 2013 17:21 Beantwoorden