Single Review: Niels Geusebroek – We Are

Geschreven door op 29 september 2014 om 10:53

Vandaag, 29 september 2014, is Niels Geusebroek’s nieuwe single We Are  in ‘première’ gegaan. Lees hieronder onze review.

Niels Geusebroek – We Are

Niels Geusebroek is al geruime tijd geen onbekende meer voor de Nederlandse muziekliefhebber. Sinds zijn deelname aan The Voice of Holland, zijn hardstyle-hit Year of Summer en zijn nummer 1-hit Take Your Time Girl, zit de carrière van de singer-songwriter onmiskenbaar in de lift. Dat leverde hem op 22 mei zijn eerste solo-album op: Lines. Nu is vandaag zijn nieuwe single We Are uitgekomen en is het de vraag of deze plaat hetzelfde succes kan generen.

Tip: Zijn album Lines is verkrijgbaar via bol.com.

Met We Are borduurt Niels Geusebroek voort op een steeds langer wordende lijst van singles, die zeer fijn in het gehoor liggen. Het nummer begint bij de basis, waarbij niets anders dan een paar pianoakkoorden en het karakteristieke stemgeluid van de zanger te horen zijn. Wanneer een akoestische gitaar aan het arrangement wordt toegevoegd, versnelt het ritme en wordt al snel duidelijk dat We Are niet zomaar een simpele ballad is.

Het dynamische verschil, tussen coupletten en pre-chorus enerzijds en het refrein anderzijds, bewijst dat We Are, naast ‘slechts’ een mooi nummer, ook nog een meer dan degelijke dansplaat is. De energie van het nummer is duidelijk voelbaar, waardoor het absoluut geen straf is om de single op repeat te zetten. We Are verveelt geen moment en is een waardige aanvulling op het al bestaande, indrukwekkende repertoire van de Amsterdamse zanger.

Beluister hieronder Niels Geusebroek – We Are en deel uw mening met ons!

YouTube player

*Onze reviews zijn slechts de mening van de desbetreffende redacteur. Mocht u het niet met de review eens zijn, deel gerust uw mening met de rest van de lezers middels een reactie onderaan dit artikel.

Ruben Meijer

Ruben Meijer, Webredacteur bij www.artiestennieuws.nl